Arta de a lua o pauză

0
3227

Rubrica „Sfatul psihologului” este realizată cu sprijinul: Psih. Ilinca Badea 
Psihoterapeut autonom Psihoterapie Cognitiv-Comportamentală, Psiholog clinician


 

De ce?

Fie că stăm întinși in pat sau într-un fotoliu confortabil, pentru mult sau puțin timp, esențial este să îi oferim minții pauza pe care o reclamă, și pe care ne eschivam sa i-o oferim, explică dr. Nicole Gratton, doctor în medicina nucleară și autor al cărții “Secretele vitalității”.

Siesta este o necesitate fiziologică. Creierul nostru funcționează asemeni un mușchi. Se contractă și apoi se destinde, de mai multe ori pe zi, conform unui ritm natural care se numește ultradian. Simplul gest de a închide ochii și de a efectua câteva respirații profunde ar fi suficient pentru a crea o relaxare cerebrală.

Cum?

Aspectul cel mai important este să destindem ceafa pentru a ne iriga creierul. Sprijinind capul și ceafa pe un spătar jos de scaun și închizând ochii pentru 5 minute sau ridicând brațele și susținand ceafa cu ajutorul mâinilor.

Aceste poziții deschid și lărgesc cutia toracică, permițand o mai bună respirație, amplă și lentă, și totodată îndreptarea și alungirea coloanei vertebrale, precum și conferind destindere musculară.

Când?

Perioadele ideale sunt cele în care detectăm o scădere a energiei. Această oboseală instalată frecvent survine în general în cicluri, și se petrece la fiecare 80-120 minute. Siesta reparatorie nu trebuie să dureze mai mult de  20-30 minute.

Vă invităm și pe www.psihoterapeutul.ro pentru mai multe informații.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.